söndag 5 oktober 2008

Svennebanan

Min söndag gick i Svenssons tecken. Det första som hände var att jag slog på TV:n och "Svensson, Svensson". Det fick vara på en stund men sedan var jag tvungen att stänga av det för att avnjuta lite house på högsta volym. Att spela musik jättehögt på söndagar tycker jag är lite svennigt men det skulle vara ännu mera svenskt att sätta på SR i och för sig.
Dagen fortsatte på alla svenskars favorit ställe- IKEA. I och med att det regnade hade jag egentligen kunnat lista ut med lilltån att det kanske hade varit läge att stanna hemma, men det gjorde inte jag. Istället gick jag runt där med en miljard dygnsura, småirriterade svenskar för att jag skulle köpa två stycken tavelramar, inget mer, bara det. Men ni ska veta att jag har tänkt köpa dessa ramar i ca 4 år och nu har jag äntligen lyckats. När jag kom hem så upptäckte jag att den ena var trasig. Vad säger man? Är det inte typiskt IKEA? Nu kommer det nog dröja 4 år till innan jag åker dit en regning söndag för att byta den nedrans ramen.

Inga kommentarer: