måndag 20 oktober 2008

Jag, en sanningsälskare

Jo jag tänkte på en incident som hände förra helgen. Jag mötte ett gammalt ragg till mig på ett ställe och han överröste mig med komplimanger. Han ville ligga igen och det sa han inte bara med sina komplimanger utan också rätt ut. Jag ville däremot inte samma sak eftersom det inte gav mig något. Han hade fått två chanser. Han var inte någon lyhörd och omtänksam älskare så jag lät honom få veta det där och då. Var det taskigt? Kunde jag ha varit smidigare och lindat in mina ord? Killar klagar ju alltid på att tjejer inte talar klarspråk och att de är trötta på att föröka gissa sig till våra budskap.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du gjorde givetvis helt rätt, man ska inte ge sin blomma till någon som inte förtjänar det, haha.

hanna sa...

jag får tacka för en vis mans goda råd